Brandworks, MKTG och Uber har blivit nominerade till Gyllene Hjulet, en tävling genomförd av Sponsring & Eventsverige. Bidraget är designat av Simon Gate och gäller Uber Eats exponering på Way Out West i somras. Kategorin som bidraget tävlar i heter "Årets Hantverk" och beskrivningen lyder: visuella eller audiovisuella hantverk som på ett avgörande sätt bidragit till att förhöja upplevelsen för målgruppen. 

Vi vill börja med att säga grattis och skickar våra lyckosparkar till samtliga involverade och särskilt till Brandworks som är det företag vi assisterat med leverans av LED-belysning. Ett innovativt, interaktivt och väl utfört projekt!

neonskylt med ledslang

Xcen levererar LED-belysning både till skyltar och som linjär belysning i bås

Vi blir ofta imponerade av våra partners kreativitet när det kommer till design och hantverk. Vi vet också om att anpassad belysning ofta är ett behov för dessa typer av installationer. Självklart hjälper vi gärna till och planerar och rådgiver gällande vad som är möjligt och optimalt för en specifik situation. Vi är aldrig långt borta, varken när det gäller produkter eller kompetens. 

NEON-skylt med hjälp av LED-slangar

En del av ljusintallationen som levererades var böjbara LED-lister som byggdes ihop för att skapa den massiva, omissbara NEON-liknande Uber Eats-skylten. Dessa ljusslangar kallar vi för NEON LED-slang och finns i fyra olika modeller. Just i detta projekt användes två horisontella modeller, en i vit och en med RGB (färg). Med LED-slangarna konstruerades lysande bokstäver som i sin tur kunde ljusstyras, både med färg och dimring. 

Vi önskar bidraget lycka till och ser fram emot att få leverera ljus till fler kreativa projekt i framtiden!